underviser
Linda Baum
Beskrivelse

Linda Baum er uddannet på Århus Kunstakademi og lever i dag af sin kunst.
Hun er født i Schweiz, opvokset i Haderslev og har boet de seneste 6 år i Berlin,
nu er hun tilbage i Danmark, her i Haderslev.

Rasmus Bjørn

Rasmus Bjørn
Uddannet til billedkunstner dels på det fynske kunstakademi i Odense og afsluttet på det kongelige danske kunstakademi i København 1998-2003
Udøvende kunstner, siden midten af 80erne
Har udstillet i både Danmark og i udlandet, bl.a. USA, Tyskland og Schweiz
Arbejder med mange forskellige materialer, Kul, collage, akryl, olie osv.

Winnie Møller
Beskrivelse

Winnie der er autodidakt, har over 25 års erfaring i at tegne og male, gerne i akryl og blæk, i de seneste år har hun, med stor succes, også arbejdet med virtuel kunst.
 Winnie siger selv om den digitale kunst: ”Det er mulighedernes land og der venter et stort og nyt virtuelt univers”.

Winnie Møller der har sit eget galleri, er bredt inspireret af mangt og meget, lige fra natur til dyr og historie, men også mere alvorlige emner, såsom klimaforandringer har hendes interesse.

For mere info: www.wmgalleri.dk

Arthur Tudsborg

Det at male har Arthur Tudsborg fået ind med modermælken,
da han er født og opvokset på Rømø, som yngste søn af maleren Andreas Petersen Røn.
Arthur Tudsborg har siden han i 1977 blev uddannet tegner og grafiker på Kunsthåndværkerskolen,
arbejdet som billedkunstner med maleri, udsmykninger, portrætter, illustrationer mm.
Det er nogle år siden Arthur har undervist, men nu bliver det talent igen aktuelt, her på Haderslev Kunstskole.

Arthur Tudsborg (zigzign.dk)

John Fitzpatrick
John Fitzpatrick, billedkunstner, lærer, æresmedlem

Åbenråvej 34
6100 Haderslev

tlf. 74530487
Anette Strøm
Beskrivelse

Jeg har over 35 års erfaring i at filme og at redigere video.
Jeg elsker at kommunikere og at formidle "stof" både verbal, skriftligt og digitalt.
Har deltaget i mægtig mange kurser på Haderslev Kunstskole

-Bachelorgrad i dansk på RUC
-Daglig leder, produktionsselskabet: Videofilm
-Stationsleder, og formand for TV-lokal stationen Kanal Sjælland
-Journalist på bl.a. Weekendavisen
-IBC, Kolding, kurser i IT og Webredaktør
-Webredaktør, PR  og markedsføring for diverse firmaer
-Formand Haderslev Kunstskole

Nynne Sanderbo

Nynne Sanderbo Thohøj Martinusen

Jeg er vokset op i en familie, der tegner og maler - både huse og kunst.
Jeg har tilbragt masser af tid i min mormors atelier, hvor jeg har lært om maleri og tegning.

Jeg har tegnet og malet hele mit liv - både i tide og utide.

• Uddannet kunsthistoriker fra Århus Universitet i 2016, efterfølgende Den Jyske Forfatterskole.
  • Kurser i croquis på bl.a. Århus Kunstakademi, Haderslev Kunstskole, mv.
  • Div. Kurser i tegning og akvarel.
  • Autodidakt illustrator af bl.a. digtsamling og musikalbums.
  • Udsmykning og skiltemaler på Tønder Festival.

Rene Monrath
René Monrath
Carl Plougs Vej 112 Kolding
Mobil :24248067
Mail: rene.monrath@gmail.com
Født 1963

Autodidakt, malet kontinuerligt siden 1990
Inspiration nu: naturen, genbrug af magasiner og pladecovers og egne fotos - Ændre det oprindelige med mit særpræg.
Min kunst udspringer fra interessen i mennesker og naturen omkring os.
Afstanden mellem mennesker og natur er i dag større end nogensinde. Hvornår har du sidst været en tur i skoven? Jeg vil gerne med min kunst have naturen tilbage til os mennesker og helst helt ind og tæt på.
Så derfor er mine malerier oftest mennesker i en eller anden form i kontakt med naturen.
Menneskene er altid identitetsløse og i mange malerier er birketræet det gennemgående element.
Jeg finder motiver i gamle blade, magasiner, pladecovers og mine egne fotos.
Det skal være personer, som gøres ukendt og hvor naturen får en stor betydning.
Beskueren af mine malerier får en oplevelse af noget genkendeligt og så alligevel ikke.
Virkeligheden ændres så naturen vinder. Hvad er det oprindelige motiv og hvad er ændret?
Når jeg maler på pladecovers bliver beskueren ofte følelsesmæssigt forbundet med motivet,
 idet musikken der ligger bagved genopliver mange minder.
Jeg er altid på jagt efter det næste motiv, så jeg bruger en del tid på at kigge i gamle blade og magasiner
og kigge på gamle LP ér i genbrugsbutikker, byttebørser m.v.
Jeg har altid mit kamera med for at ”fange” det næste motiv til mit maleri.

Se mere på www.renemonrath.dk

Iris Fridriksdottir
Beskrivelse

Jeg er kunstuddannet fra tre forskellige skoler i Europa:

Kunsthøjskolen i Eskilstuna i Sverige, Kunst og håndværksskolen i Reykjavik og Jan Van Eyck Akademiet, Maastricht, i Holland.

Som ung drømte jeg om at blive klassisk kunstmaler, og på min dannelsesrejse i kunsten ændrede tingene sig på en spændende måde undervejs.
Jeg har i de seneste10 år undervist på Sønderjyllands Kunstskole i Sønderborg.

Jeg kan lide at lære fra mig og nyder at give den viden jeg selv har modtaget, fra mig igen.
Måden jeg underviser på, udspringer af det aktuelle miljø jeg er i. Jeg er igangsætter og inspirator.
Jeg tager udgangspunkt i, hvor du er, lige nu. Alt kan lade sig gøre når lysten til kreativitet er til stede.

Se mere på www.irisfridriksdottir.com.

Blomstergade 17, 6400 Sønderborg